Friday, June 4, 2010

combi..oh kucing ku...

gambo ni sekadar hiasan..tapi kucing combi aku tuh..warna dier macam yang kat tepi belah kiri sekali..belang2..memang itulah warna dier...
combi ni dilahirkan masa airol kecik lagi..dier ler yang kerap main ngan airol..sampai skang dier main ngan anak aku..tiba2 semalam..aku balik..airol cakap..combi dah mati..achik nizam tanam dier..terkejut jugaklah aku..sedih pun ader..patut lah dah dua hari aku tak nampak dier..kalau tak..pagi2 aku bangun buat susu ker..pegi bilik air ker..dier mesti ikut aku..tergesel2 kat kaki..time makan pun..dier mesti tunggu ajer bawah meja makan..ni sunyi ajer..dier takder..tanya ayah aku..ayah aku kata..mungkin mati gaduh ngan anjing..coz teruk perut dier terkoyak..mata pun hampir terkeluar..ish..dasyat betul..sib baik aku tak tengok..tak sampai hati ko..dengar pun aku sedih yakmat..dari kecik aku manja2 jugak ngan combi tuh..aku rasa dier gaduh kat lain..tapi jalan balik umah..mati kat tepi bilik aku..uhukksss...selalunya dier tido dalam umah..tapi dua hari ni aku biarkan dier tido kat luar..yer lah..dier dah tua..asyik muntah2 tak tentu pasal..kencing pun merata2 dalam umah..tak sangka lak..bergaduh ngan anjing kat luar...aku sedih lah..uhukkssss...sunyilah umah aku tanpa seekor pet bernama combi...
COMBI DALAM INGATAN......

2 comments:

..nOj.. said...

aku kenal combi tu weh. cian dia. dh ajal kan. heheh

{ e'mie } said...

erkkk...ko kenal ker? masa bila plak aku kenalkan ko dengan dier?