Thursday, March 12, 2009

AIROL DEMAM

sedih sangat aku semalam..sebenarnya dah dua hari airol demam, ari tuh beli coo fever ajer..tak menjadi..so, semalam aku bawak pegi klinik..aku pun cuti coz dier tak bley berenggang ngan aku sejak nak ada adik ni..hehehe..jgn risau yer airol, umie tetap sayang kamu n adik..kamu adalah anugerah Allah yang tak terhingga untuk umie n papa...umie syukur dapat kamu n adik akan datang...
nak jadikan citer...semalam aku cuti, doktor pesan suh bagi ubat cirit2, demam, batuk n selsema..coz airol cirit2, badan panas, batuk pun berkahak..hingus takyah citer ler..mujur dier suka makan ubat..airol pun dah susut berat badan..cengkung dah skit coz takder selera makan, sedih umie tengok anak umie..
malam semalam adalah mencabar betul kesabaran aku sebagai umie, dah ler letrik n air takder kat umah, airol bley tercirit2 kat atas katil..ngan keadaan aku yang pening2 n mual2 ni..aku berleter kat airol sambil cuci cadar n mandikan dier...tiba2 sayu aku rasa..menitis jugak air mata aku bila dier kata 'umie beli pampers lah untuk abang eyoi, abang eyoi nak pakai pampers, nanti abang eyoi berak dalam pampers, umie tak marah'.. syahdunyer aku rasa coz mungkin dier terasa tak disayangi agaknyer..aku peluk anak aku, sambil kata 'abang eyoi tak sengaja, abang eyoi sakit, umie tak marah..umie tak kisah..umie sayang abang eyoi'...aduih..
kali kedua plak..lepas dier berak, aku dah cuci n tukar itu cadar, dier bley muntah plak kat tepi katil..suami aku keje..aduhai...ngan cahaya lilin tu, aku cakap kat dier, lain kali nak muntah masuk bilik air..tengok ni...abis katil n baju abang eyoi...korang tau apa plak dier cakap kat aku..bulat mata dier pandang aku cakap 'abang eyoi tak sempat pegi bilik air umie, gelap..nanti abang eyoi nak muntah abang eyoi ambik lampu papa pegi bilik air muntah..umie tak marah lagi..' besarnyer kurniaan tuhan untuk anak aku yang sorang ni...menitis lagi air mata aku pandang muka dier..sambil dier cakap tu dier peluk aku..syahdu korang...sejak nak ada adik ni..dier terlalu memahami aku yang selalu pening2 nih...
mak mentua aku bagi buah anggur kat dier pun, dier kata 'opah, fruit ni bagi umie yer, bebi dalam perut umie tu nak makan...bagi umie yer opah..'
tq airol...umie sayangkan airol sangat2....umie takkan berbelah bahagi kasih sayang untuk kamu..akan sama rata ngan adik yer...

3 comments:

..nOj.. said...

lorrr sedihnye cite ko neh... isshhh

umi airol.. said...

hihihi..mcam2 ko ni nojah...

.:Iz-aNn (",):. said...

alahii...dah baik ke abang eyoi ni...sian dia..cepat2 baik ye...jaga ummi tu...