Friday, December 11, 2009

balik perak...




























































































ari jumaat baru2 ni..yakni 4.12.2009, aku cuti..mula2 memang plan nak balik perak coz ipar duan n mak mentua aku nak buat kenduri khatan n tahlil arwah ayah mentua aku..tapi last2 minit tak jadi atas sebab2 tertentu..aku ingat taknak cuti, tapi suami aku suh cuti jugak..teman dier kat umah n anak2..so, aku pun cuti..nak dijadikan citer, kul 10 pagi, abang ipar aku kol suh balik jugak...coz mak mentua aku niat nak cukur jambul si ayin..sekali ngan kenduri lah..ermm..oklah, dah niat..baliklah aku n suami kul 3.30 ptg, tapi sampai kat perak jam 8 mlam..laju giler cik somi bawak sang kancil..giles, kembang kempis perut aku, takyah senaman bagai, tapi tak kurus jugak aku nih (len kali jgn bawak laju2 yer bi, umi takut kat belakang)..heheh..berkemas bagai nak ghak..coz tak planning awal2 kan..selalunya balik perak eyoi dah besar..tak beria2 lah nak buat susu dier lah apa lah..heheh, ni ada ayin, terpukang langgang jugaklah berkemas..tapi aku maintain..umi yang ligat kan...tq untuk somi terchenta coz sudi tologn umi berkemas n setia di samping umi menengok ajer umi berkemas sambil layan kerenah anak2..
hehehe..sebenarnya seronok balik perak..aku kan dari kecik takder kg, so, bila balik kg ni rasa seronok yakmat ler..lebih2 lagi..orang kat sana semua sayangkan aku..ceh..menantu bongsu kan..bio lah tak pandai masak ke ape ke..biras2 aku peramah..so, aku takder hal punyer duduk sana seminggu pun..
oklah, aku sempatlah snap beberapa keping gambo untuk tatapan korang yer...

psstt..nak citer jugak time balik dari perak...kat highway lah..tiga excident sekaligus..kat satu tempat..aiyarkksss..takut ooo...cik somi tetap bawak laju..aiyarkss..itu baru sang kancil..kalau dier dapat si ikan ker..si burung ker..aku tak tau lah...ada kete terbalik ler..terbabas lah..rempuh penghadang jalan ler..penghadang ker pembahagi jalan er..aku lupa lah..

oklah..layan gambo jer lah korang tu..jgn tak baca lak aku nyer karangan ni..penat tulis

4 comments:

Y@ZeD@ said...

salam emi,

akak kenal & igt la awak.. of cos, most of d junior2 kt jengka dulu yg dlm blog list awak tuhh akak igt!!hihii

wahh, dah 2 anak ekk.. congrats.. tp badan menten jehh.. jeles lakk akak!! hihii

.:~e'mie~:. said...

hehehe...tq akak..dah dulu kering..skang berisi skit..uhukss..tapi ader jugak yang tak naik2..kahkhakah..heheh..selalu2 lah datang jenguk blog emie yer...

.:fyzz:. said...

emie..kg laki ko kat perak yer..perak kt area mana..saja je tanya..wey bagitau mr huby ko jng wak laju2 sgt tau murbahaya..

{ e'mie } said...

hehehe..betul tu pijot..berbuih mulut aku ni berleter kat belakang kete tuh...dier sengih ajer kat aku..adui laaa...perak kat ipoh..