Monday, April 5, 2010

YER KER WEH...?

ari ni tanggal 5.4.2010 (isnin..), aku naik tangga ler ke ofis aku di tingkat 2...dengan termengah2 nyer aku itu, bos aku dah ada kat meja kaunter..baca suratkhabar..nst yer..aku tak baca itu, aku bh ajer or metro..kihkih..dengan selambanyer, dier cakap kat aku, ermm...kerajaan nak kaji semula gaji kakitangan awam..tapi berdasarkan produktiviti kita...aku pun pandang muka dier sambil senyum kelat ajer lah..sebab aku lewat satu minit ker bos cakap macam tu kat aku..aku cuma lewat..tapi bab keje ni aku tak penah lewat..aku pun jawab ler..minta2 ler kerajaan kaji semula..tapi diam2..takut nanti naik lak harga guler ler aper ler..hihihi..bos aku pun setuju..dier kata memang patut ler naik, bukan nak banyak tapi janji naik..coz skang kerajaan pun dah semakin maju..aduan orang awam perlu dilayan dengan baik..aku pun sokong ajer..

tapi betul ker nih..?..ada korang dengar pasal hal ni ker..? aku cuma dengar radio pagi tadi..n tengok dalam nst..tapi tak faham ler apa tulis kat dalam tuh..kihkih..takper, aku berserah ajer pada rezeki..dah naik gred pun aku dah syukur..rezeki anak2 aku n anak2 korang jugak..apa2 pun doakan terbaik untuk kerajaan..coz aku pun kerajaan...

5 comments:

Anonymous said...

Yup.. Walaupun aku bukan kakitangan kerajaan.. but it yes for your question my dear..

{ e'mie } said...

ooo..betul ker?..alhamdulillah...kalau betul, aku bersyukur sangat ler..rezeki anak aku lah tu..tapi ko tau mana ek?

~aSHa~ said...

ehehe takdgr plak..tapi gaji posmen aku ada dgr...

{ e'mie } said...

itu yang dah konfirm naik..ntah zidah..aku pun tak tau..tapi dengar2 jer..biasalah dier orang ni..kalau balik ajer mesy dari putrajaya..mulalah..ada yang citer pasal pencen naik ke umur 60 tahun..hehehe..

.:fyzz:. said...

aku harp betul la.....naik la skit gaji kita nih...tui tak