Thursday, May 17, 2012

PEMERGIAN SEORANG KAKAK...

Salam 1Malaysia sumer...sori lambat update skit kisah ni..bukan aper..banyak sangat perkerjaannyer nak dibuat..apa2 pun takziah untuk keluarga suami aku coz telah kehilangan kakak sulong yang tercinta..diusia yang sangat muda bagi aku..56 tahun..alhamdulillah..takder sakit apa2 setau aku..cuma sakit lutut biasa2 tu ajer..al fatihah untuk arwah...

alkisahnyer macam ni..pada 6 Mei 2012 yang lalu, jam 6.15 pagi, suami aku terima satu panggilan telefon dari abang dier..yakni abang ipar aku yang tinggal di kuantan sama ngan aku ler...mengatakan yang kak long telah tiada..meninggal subuh tadi coz sakit semput..kebetulan sangat2 time tuh aku ader di KL bawak anak2 jengjalan n memang niat hati nak ke ipoh esoknyer (Ahad)..aku ke KL sabtu tu 5.5.2012 dan nak ke ipoh jenguk mak mentua aku n of course kakak ipar aku ni..kak intan coz mak mentua aku selalu kol kata kak intan sakit lutut..aku memang niat nak jenguk dier..tapi apakan daya aku..tak sempat jugak aku nak tengok dier coz dier telah pergi meninggalkan kita orang sumer subuh ahad tu..6.5.2012..memang aku sangat ralat..n sangat2 sedih...aku memang jarang kol dier..bukan aper..tak sampai ati nak kol...setiap kali kol, arwah akan nangis tanya khabar aku n kuarga..walhal aku kol arwah nak tanya perkembangan dier..uhukksss...

aku ader tanya kat anak kedua arwah yakni kak ngah (sorang ajer pun anak pompuan arwah dari 4 beradik)...yang bongsu anak bernikah pada 1.6.2012 ni..uhukkss...ni pun aku sedih coz arwah tak sempat nak datang hari pernikahan anak bongsu dier..arwah sangat2 ambik berat hal pernikahan ni..tapi sedihnyer tak sempat nak tengok...uwaaa...malam sebelum meninggal tu, dier ada kata terasa panas badan n susah nak bernafas...dalam kul 5 pagi macam tu, dier kata nak ke hospital coz tak tahan sesak nafas..sebelum ni arwah memang susah nak ke hospital walaupun dah banyak kali nasihat..kak ngah anak arwah kol mak mentua aku pagi tu minta datang tengok arwah..coz nampak dah lain..mak mentua aku sempat datang subuh tu ke rumah arwah..tak jauh pun rumahnyer...mak mentua aku sempat panggil nama arwah, arwah pandang mak mentua aku sambil pegang tangan mak mentua aku..lepas tu dengan dua kali hembusan nafas...kak intan dah TIADA...ahukksss...sedih gilers...aku jugak kehilangan seorang kakak..yer lah, aku kan takder kakak..dier lah tempat aku bermanja n mengadu..mak mentua usah cakap ler...lagi ler tempat aku bermanja selain dari mak ayah aku ler...masa terima panggilan tu, suami aku dah terdiam..aku tergamam..tak tau nak cakap aper..tak tau nak percaya ke tak..macam mimpi ajer..tapi ini sumer takdir..Tuhan telah tetapkan untuk arwah..dengan tenang dan alhamdulillah, mudah arwah pegi mengadap Yang Maha Satu...semoga roh mu dicucuri rahmat...dan ditempatkah di kalangan orang2 yang beriman..amin...

Ini dier gambo arwah skit2 yang mana ader...aku sayangkan kak long...dan kepada anak2 kak long, smoga tabah menghadapi dugaan..kak ngah...makcik doakan kak ngah tabah n sabar..kuatkan semangat demi adik2 tercinta...makcik ader disamping kak ngah bila kak ngah memerlukan seseorang untuk meluahkan perasaan..dan apa2 ajer lah...

 yang pakai baju putih tu kakak ipar aku, yang baju merah tu pun kakak ipar aku..biras..tak bertudung...

ni masa balik ipoh..pegi mandi2..tengok tuh..airol pun kecik lagi..

3 comments:

.:fyzz:. said...

al fatihah buat arwah kak ipar ko emie..moga di tempatkan di kalangan orng yg beriman

amin

{ e'mie } said...

thanks jot..itulah..sampai ari ni teringat2 aku kat dier..aduhaiiii..mcm tak percaya sungguh...

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

Alfatihah & salam takziah..
semalam pun sy kehilangan mak sedara, sehari sblm 1 ramadhan..
2 bln yg lepas kehilangan ayah tersayang, Ya Allah.. besarnya dugaan saya masa tu..

apepun, bulan yg mulia ni kite pakat2 doa yg terbaik tuk arwah..