Thursday, February 19, 2009

DUGAAN HIDUP...

kali ni aku nak citer..betapa besarnya dugaan aku semalam...yakni 18.2.2009... untuk makluman korang, dulu masa di awal pregnant kat airol pun aku mengalaminyer..dua kali..harap2 yang ni sekali ajer lah..macam ni citernyer...petang semalam aku balik merempit ler ngan cik somi aku..kete aku kan masuk bengkel...dah seminggu..so, aku lepak tido makan sumer kat umah mak ayah aku ler..senang naik moto nak tinggal airol kan..nak dijadikan citer...petang semalam kul 6.45 pm,tengah sedap2 rempit ngan somi aku tetiba cik somi berhenti kat tepi jalan kat simpang pekan tu..kiranya 1 km jugaklah dari umah mak aku..cik somi suh aku turun ler jalan kaki coz tayar motor pancit..uwaaa...dugaan sungguh...aku pun dengan selambanyer jalan kaki ler..3 kali jugak lah aku mabuk kat tepi jalan tu sambil muntah2 ke diri..masa airol dulu lagiklah..bulan poser langsung buat hal motor..kete aku kan kena lari di orang..so, pakai lah motor..pancit jugak..kena jalan kaki dalam 2 km jugak ler coz dah nak berbuka puasa..sume kedai tutup..last jumpa jugak kedai cina..aku duduk kat kedai tu sampai berkumandang azan maghrib menandakan dah waktu berbuka..berlarilah cik somi mencari kedai2 yang masih buka untuk beli makanan aku..dah ler pregnant...inilah orang kata dugaan..ada hikmah untuk aku tuh..tak nampak ajer..tapi baik jugak lah untuk kesihatan aku..hehehe..menangis jugak lah mula2 tu memikirkan nasib..orang lain pun tak macam aku...aku ajer..penuh ngan dugaan hidup...aku tetap 'REDHA'...sekian penceritaan aku kali ni...tq kerana sudi membaca..gambo takder yer..muka aku pun macam lepat pisang ajer semalam...hehehe..

9 comments:

*Miss Geli^ said...

cian emi, sabar mie. bukan ko sorang saje susah, aku jugak, walau pakai keta, penah jugak mengalami kesusahan. Macam merempat jugak la dulu. tapi sabar, banyak doa, insyallah, tuhan tolong.
itupun nasib baik tak de anak masa moto pancit, kalu ada, lagi sedey.
Banyak bersabar, banyak berdoa, insyallah, tuhan makbul!

.:Iz-aNn (",):. said...

sabar ye...Allah maha adil...mesti ada hikmah setiap dugaan yang diturunkan kepada kita...insyaAllah...

umi airol.. said...

betul tuh..aku setuju..setiap yang berlaku ada kebaikan untuk aku sekeluarga..cuma tak nampak ajer..tq..

~aSHa~ said...

ye ye..semua tu sudah dikata oleh nogha...me too

yg pasti jgn lupa ALLAH... walau apapun manusia pun tak leh tlg mcmana ALLAH tlg...

.:fyzz:. said...

alahai cian kat ko emie..takpa la ada hikmah tuh..leh eksesais skit kan...mmg la awai2 peknen mmg mabuk keresin skit..besalah.cam aku pun...peknen gitu la..hrp2 peknen kali nih ok la..aiceh cam la tengah peknen heheh

umi airol.. said...

yeyeye..pijot nak join our club..hehehe..pijot macam ader ajer..jgn berteka teki lagi pijot..walaupun ko baru citer kat blog ko bendera merah..aku tak peduli..baik ko join our club..hehehe...

.:Iz-aNn (",):. said...

uikss...paksaan ke mie???

.:are_race:. said...

WELCOME TO MY CLUB...pelik aku..pesal arini ayat2 nora kat blog yang aku lawat bebaik belaker..Mungkinkah malan ini??

umi airol.. said...

hehehe..nogha bertafakur jap tuh..dier kan dah maintain balik tuh..kira orait lah tu..dari dier melalut..nasihat dier tu berguna sungguh...tq to semua kengkawan..hehehe...izan..aku memang paksa si pijot tuh..kalau ko nak tau ler...