Thursday, February 26, 2009

TRAGIS LAGI....

sebenarnya tidaklah tragis mana pun kejadian malam tadi..cuma tragis jugaklah bagi aku yang pening2 lalat ni...alkisahnyer macam ni...petang semalam kul 6.30 pm suami aku dah ada kat bawah ofis tunggu aku ngan motor (coz kete tak siap lagi) untuk balik ler...bila aku turun ajer aku minta suami aku berhenti kat mana2 bank nak cucuk duit..gaji kan semalam..so, suami aku benti kat petronas..aku pun mengeluarkan duit aku yang tak seberapa tu n tanya suami aku..'tak isi minyak ker bi?'...suami aku jawab..'ada lagi skit minyak ni..kita pegi umah mak dulu (yakni mak mntua aku) ambik lauk..umi kata nak makan kari mak masak..mak buatkan donat untuk umi jugak..cho pun belikan buah n soya untuk umi..kat umah mak nanti baru isi minyak'..jelas suami aku..so, aku pun ikutkan ajer..memandangkan dah nak maghrib..tak elok jugak aku masih diluar kan...sampai kat kawasan umah mak mentua aku..tengok gelap gelita ajer kawasan tu..rupa2nya takder letrik..so, bergelaplah aku...makan kejap kat umah mak mentua aku sambil membungkuskan semua lauk pauk yang ader nak bawak balik plak kat umah mak aku...
nak dijadikan citer...kul 8 pm aku n suami balik ler..masa tu letrik pun takder lagi..sampai kat simpang luar umah mak mentua aku..motor aku berhenti secara tiba2..rupa2nya minyak takder...uarrrgghhh..geramnyer aku..dah ler tekak n perut aku ni sebu ajer..nak muntah tak muntah...kepala pun pening2 lalat...aduih...stesen minyak jauh plak..nak jalan kaki tak larat...aku tepon sedara mara yang ada di kawasan situ semuanya ot..keje lebih masa...leceh betul..nak jadi nasib aku kan...aku pun bagi idea kat suami aku...suh pegi kedai makan AMRA kat bawah sana skit jumpa tauke dier...Alif..aku kenal budak ni..jiran aku dulu..selalu jugak makan kedai dier..dier pun selalu bagi diskaun kat aku..hehehe..minta suami aku pinjam scooter dier beli minyak...
tetiba ader budak lelaki tak pakai helmet lalu kat tepi aku, somi aku jerit panggil budak tu...minta tolong antar kat stesen minyak..budak tu pun bawak somi aku..tapi aku tunggu sampai 40 minit...tak jugak kunjung tiba somi aku..dah ler bergelap aku kat tepi jalan tu...budak2 naik moto duk kacau aku ajer..ingat aku budak sekolah agaknyer...ada lampu baru terkejut tengok aku ni dah tua..teruk betul...8.45 pm somi aku sampai ngan sebotol minyak...aku dah berapa kali muntah kat tepi jalan tu...pening...motor lagi nak terbalik..aku duduk atas motor tu tak tahan pening...nak pitam ajer...dah ler ditemani nyamuk yang berkawan nak serang aku...yang peliknyer bukan somi aku yang say tq kat budak tu..tapi budak tu plak yang cakap tq kat laki aku..pelik..rupa2nya suami aku belanja dier minyak motor 80 sen..lebihan dari isi minyak dalam botol tadi..hehehe..so, kul 9 pm jugaklah aku bergerak balik...pinggang n perut aku ni sampai ari ni sakit2..minta2 takder aper2...teruk betul dugaan aku..ini kali kedua aku diduga macam ni...
tapi alhamdulillah..setiap kejadian yang tuhan beri, bley dihadapi dengan tenang..tuhan itu maha tau...dier lebih sayangkan umatnyer...aku REDHA....
sekian, sahaja penceritaan aku...taklah tragis sangat kan...tapi yer lah..dalam masa seminggu...aku ditimpa masalah lagi..hehehe...

2 comments:

.:Iz-aNn (",):. said...

aku tak sempat baca...nanti aku dah baca aku komen ek...sori...

~aSHa~ said...

emie, dulu ko kata opah ko tu pandai buat air jampi tuk org yg tak sihat time preknen ni..ingat tak ko suh aku dulu..tapi aku tak mintak2..segan