Tuesday, January 26, 2010

HATI KU HANCUR LERAI....

to sahabat ku hashazidah...ko tak bersalah dalam hal ni..adatlah berhutang kena bayar..ko tak penah mendesak aku pun..aku sayang ko..selama ni pun..setiap kali aku susah..ko jugaklah yang beria2 menanyakan hal n bantu aku sedaya yang mampu..aku ni dah naik malu ngan hubby ko pun..tapi buat muka tebal jugak..sebab tak tau nak ngadu kat sapa..aku tak penah marah ko hatta lagi membenci ko..ko terlalu caring..susah nak dapat kawan yang macam ko..walaupun kengkadang aku jemu jugak kalau ko berleter..kahkahkahah..tapi sebagai sahabat..yang mana tak baik dimata ko..mesti ko luahkan..aku suka..hatta kengkadang tak suka..kihkihkih...

luluh hati aku tetiba dapat sms dari ko yang mengatakan ko rasa bersalah baca entry aku di bawah..takder kene mengene ngan ko pun..aku dah hadapi masalah tu dari tahun 2002 sebenarnya..tapi makin lama makin teruk..tak berubah jugak..serius talk...aku sendiri pun pening mencari jalan penyelesaian..harap2 dengan kenaikan gred ni..dapat tampung skit belanja kuarga aku..lagi plak aku buat bisness kecik2..harap tahun 2010 adalah perubahan kepada diri aku sepenuhnya...aminn...sayu n pilu baca sms ko..setiap kali ko duk mikir masalah aku..walaupun diri n kuarga ko sendiri pun ada hal...ko tetap nak utamakan hati n perasaan aku sebagai sahabat...

wahai adikku...kenanglah jugak jasa ibu bapa yang membesarkan ko...bagi makan ko..termasuk akak ko sorang ni..duk berhabis duit hantar ko belajar...tapi ko pegi cari bini..ko dapat gaji..ko pegi jengjalan n makan angin ngan bini..tapi tak ingat ibu bapa..bila tengah bulan..sengkek..ko cari akak ko ni jugak..walhal akak ko ni dah semput..nyawa2 ikan nak belanja..nak beli beras lagi..ko duk datang tiap2 hari kat umah makan t/hari..tak kisahlah..adatlah adik beradik kena tolong menolong..tapi along harap sangat supaya satu hari nanti angah dapat selami hati along ni..menangis hari2 tak dapat nak bantu adik2 bila kesusahan..yang mana along mampu along tolong..walaupun tak makan kat ofis hari2...along tak kisah...tapi adik2 along..tolonglah mengerti yang along jugak susah..tapi insyaAllah...berkat doa n usaha along ni (hatta terpaksa bawak anak2 n somi pegi niaga kehulu ke hilir) dapat membuahkan hasil...supaya dapat along bantu adik2 n ibu bapa yang terlalu mengharapkan along...

doakan aku yer kengkawan...ini adalah luahan hati aku yang lerai....uhukkksss....
sekian esei aku untuk kali ini..len kali aku sambung lagi...

8 comments:

~aSHa~ said...

erk ada entry khas ke...nama aku sebijik2 lak tu..kalo org google terus dpt ke sini..uhuhuhu

amy, amy, jgn pandang tinggi dgn aku begitu...sbb aku tak la sebegitu sgt...uhuhu...sambil tersedak2 ni...sbb makan cekelat pemberian MIss X..

selama ni ko tak suka ke aku bagi nasihat @ pandangan? uhuhuhu...sori la beb...aku berckp dari hati...aku pun masih terumbang ambing..belum maju dlm apa jua pun..aku harap aku maju dlm kerjaya sbg Setiausaha Pejabat..ohohoho...

mmg patut kita bagi mak kita kalo bleh separuh gaji kita bagi...tul idak..baru la keberkatan...tapi....ops ada tapi tu...

sori la ye..adik ko yg patut berubah..dia anak lelaki...suppose anak kedua ni berdikari...ini kajian yg menyatakan..cuma belum sampai seru kot kat dia..too young...

arini kita di bawah, tapi tak selama2nya kan kita di bawah...ingat...dunia ini bulat...ini pun Tuhan dah tjk kan..bahawa dgn dunia ni bulat la..putaran hidup akan berlaku...

kadang kita dibawah, kadang kita di atas..bila kita di atas jgn dilupa org dibawah...

seperti jugak catur..permainan itu spt caturan hidup...aku rasa ko belum sampai tahap 'check mate' lagi...baru tahap di'acah' oleh pemain...so meaning nye..ini baru ujian kecil yg tuhan berikan untuk umatNya y terpilih...

Tuhan tak kan memberatkan manusia dgn sesuatu yang manusia itu sendiri tidak mampu tangani...so maksudnye..ko mampu tangani..cuma jalan je tak kelihatan lagi...cari la jalan itu..cari la petunjuk dari Nya..insyaAllah dari Nya kita dtg, dan kepada Nya kita pergi..

salam
mama MDM

{ e'mie } said...

wah..ko semakin pandai berkata2 nih...itulah gunanya kawan...nasihat..tq..setiap kali kata2 ko kuar..aku akan berfikir mencari kebenaran idup aku..anyway..tq sudi jadi sahabat aku walaupun ko tau..aku ni susah ajer memanjang..tak penahnyer senang..kihkihkih...

{ e'mie } said...

wah..ko semakin pandai berkata2 nih...itulah gunanya kawan...nasihat..tq..setiap kali kata2 ko kuar..aku akan berfikir mencari kebenaran idup aku..anyway..tq sudi jadi sahabat aku walaupun ko tau..aku ni susah ajer memanjang..tak penahnyer senang..kihkihkih...

iz-AnN عبداللطيف said...

emie-bertabahlah hadapi segala yang mendatang...aku tau keadaan ko, tapi aku tak mampu tolong...pengorbanan ko terlalu besar...2 keluarga ko kena tanggung...sedih aku membaca apa yang tersirat di hati ko tu...hurmm...speechless

.:fyzz:. said...

psst zidah..ai anak kedua tau..mmg hakikatnya aku lebih berdikari drp adik badik aku yg len..serius talk..
back to emie story..everybody have their own probls..aku, zidah, izan,nojah, semuanya ada masalah..(nak bagi sedapkan skit hati ko nih) pepun..aku harp 2010 adalah permulaan terbaik utk ko..dn kita semua..amin..insyallah..berkat anak2 ko akan berjaya mengharungi semua masalah emie...
peace!!

lin_cute said...

insyaallah...selagi ada usaha...insyaallah kita akan berjaya....itu janji Allah kepada hamba2nya....Amin

{ e'mie } said...

betul tu pijot..harap2 tahun 2010 ni adalah permulaan tahun yang baik untuk aku..tq zan..kerana memahami aku...insyaAllah lin...tq kepada kengkawan sumer yang menyedapkan hati aku..tq..

Love Says it All~ said...

LEARN MAKEUP WITH EYRA RIZAL TOUCH!
MAKEUP CLASSES AVAILABLE!!!
Personal/self grooming makeup class:
-basic class
-introduction of products & tools
-types of foundation
-shading & contouring
-eyebrow shaping
-usage of certain products
-oily, dry & normal skin
-face shape/chart
-suits for dinner, day, event makeup
Personal class schedule:
21/3/2010 : SHAH ALAM RM150/PAX (E.R MINI STUDIO)


Bridal makeup class (2 Days)
-Basic to advance
-(all of the above point)
-including extra tips and tricks
-2 shawl & hair styling
-engagement, wedding, heavy event makeup
**Bridal class schedule:
-27 & 28 FEBRUARY 2010 : SHAH ALAM RM500/PAX (E.R MINI STUDIO)
-27 & 28 MARCH 2010: IPOH RM500/PAX

** classes include goodie bags. different gifts for each individual
** lunch, products & tools will be provided
** certificate of attendance will be given

(Other Promotion)
PHOTOSHOOT/MAKEOVER PROMO 30% OFF!!
Harga asal : RM200/person
Harga Promotion (30% less) : RM140

Package includes:
- 1 A4 size picture
- 3 4R pictures
- Free 1x makeup by Eyra Rizal
** including shawl styling
** including hair styling/ simple hairdo
- Free Cd memory
** add on: Makeup changing RM40/per makeup
** add on: 1 A4 size picture RM10
** add on: extra shooting RM15/10 pictures (will be kept in a CD)

> 10 pictures will be shooting for each person
> limited up to 10 people only
> booking RM50 only


WHEN: 7 MARCH 2010 (SUNDAY)
WHERE: E.R MINI STUDIO @ SHAH ALAM
TIME: 10:30AM (makeup starts)
LATEST BOOKING BY 5TH MARCH.


WWW.EYRARIZAL.COM
0162128740
FB: EYRA RIZAL @ EYRA RIZAL TOUCH