Tuesday, March 30, 2010

Elaun Perumahan???

wah..cepat jerk korang yer..kalau pasal elaun2 nih..takder aper pun sebenarnya..
aku cuma nak minta2 kat luar sana ajer..nak tengok adakah pendapat korang sama ngan pendapat aku...
macam ni kisahnyer...
cuba korang renungkan kejap..kejap ajer..elaun perumahan untuk sokongan ler..macam aku n korang ler..kawan2 aku..rm180..berbanding yang lain ler..takyah kiralah kan..golongan yang tinggi tuh..gaji tinggi..elaun pun tinggi..yang peliknyer elaun keraian tu untuk aper?..bayar rumah dier orang ker?..kita ni guna phone ari cuti ker tak ker..macam mana plak? elaun kritikal untuk bos2 yang buat pentadbiran (doktor2 lah) untuk aper?..hehehe..sedangkan depa tak terlibat pun nak buat operation ker aper ker?..elaun tu saja rm1500 tau...lantaklah dengan itu semua elaun..
aku cuma minta pendapat korang...kalau diberi peluang bersuara..berapa rm?..korang nak pohon untuk elaun perumahan..yerlah kan..rm180...mana ada dah rumah sewa ker aper ker rm180 sebulan..bilik pun skang ni dah mahal...kalau aku..aku cuma minta dinaikkan kepada rm300..rasa2nya dah memadai..korang lak?...macam mana?

11 comments:

*Miss Geli^ said...

sikit sangat rm300 tu...mintak cam bos la..rm1500 terus..

.:fyzz:. said...

aku setuju ngan statement missgeli tuh..seratakan rm1500 baru adil dn saksama..heheh

tp kalau ikut normal dn logik..rm300 mmg berbaloi dh..emie..kita nyer elaun EKA yg naik kan..since naik pangkat nih..kan kan..tp tu la lambt la..

{ e'mie } said...

rm1500 tu elaun kritikal..kita memang takder..bukan doktor or nurse..hehehe..elaun itka pun naik rm45..aku harap sangat dapat naik elaun umah..dapat ler menampung kita2 yang memang akan beli rumah...betul tak?...

lin_cute said...

hehe...kalau aku....cukup lah kalau kerajaan bagi elaun rumah dalam RM1600....hehe.....lebih rm100 dari bos2 tu....ye ar...gaji derang kan besoq2 belaka...campur ngan elaun lg...berlebih besor.....so kita ni dah lah gaji ciput jer...so elaun tu biarlah tinggi skit....hehe amacam...? approve tak?

~aSHa~ said...

kalo gitu kita kena jadi doktor la..seme jadi doktor ehehehehhee....
(nak terangkan pasal elaun ni kang..ada org ketuk kepala aku....ahahah so baik diammmmmm)

tapi kalo aku diberi peluang bersuara dgn hanya memegang segulung diploma ni...aku hanya mintak rm1100 je la..ngam2 bayo duit rumah aku

emie...ingat tak org bising pasal kenaikan kita? jadi bila kita cuba terangkan...mcm2 feedback kan..cuba kalo kita bisingkan pada org atas ttg gini...ntah apa mereka jawab..

nak senang kenalah belajar tinggi2...ok tak pendapat aku? eheheheh

serius ni emie..ada kang yg kutuk belakang bila kita tak sedar diri ni....

pis...jgn hangin2 ye..

{ e'mie } said...

hehehe..
lin -> tak mungkin ler setinggi itu...bukan apa..cuma nak pandangan sahaja...ko ni lebih2 lak..kihkih..

zidah-> bukan apa zidah..polis bley naik..walaupun ada spm sahaja..apa salahnyer kita suarakan ajer..macam yang kita naik ni pun sebab kita ada diploma..kita pun belajar tinggi dah ni..tapi elaun tak setimpal ler kan..doktor pun ijazah ajer..tapi elaun melambung2..itu ajer..bukan nak gaduh tapi nak minta pendapat...

..nOj.. said...

kte ramai2 pindah duk umah yg RM180 la kot. baru la memadai. carik je umh2 setinggan. x pun buat umh pakai kotak je

@juera said...

180 tu nth thun bila..bg la 500..bru fair..tolak elaun officer 500 n bg kt kami..hehe

{ e'mie } said...

noj-> betul tuh noj..aku sokong..kihkihkih...

@juera-> itulah..tahun bilalah jumlah tu..skang ni rumah kos rendah pun kalau potong gaji mau rm200 dan ke atas...harap dapat pertimbanganlah yerk...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

hiih..
igtkan dh nk potong elaun umah sbb. lately dgr desasdesus nak potong elaun la..ntahapeape la..
kalo saya, mintak selaraskan la..
sume skali esp. COLA. same je,contoh petrol si A rege 1.80, ron 95.. si B pun sama gak.. bukan beza pon ikut kaw. mane tinggal..

{ e'mie } said...

betul tuh liely..sewa umah..kita pun duk kat kawasan depa duk..so, sama jer bayaran sewa umah...kalau nak beza..bezakan gaji..yang lain umah, itka sumer bagi sama..hehehehe..amacam?..setuju semua