Wednesday, April 13, 2011

PATIN RM13K???

mesti dah ramai dengar or terbaca kisah ni kan...aku sendiri pun terbaca n tertau pasal ni kat blog kawan2 aku..kalau tak..memang aku tak tau menau ler pasal ni...bukan aper...aku pun nak kongsi jugak serba sikit ler pasal patin ni....aku tak penah ler plak makan ikan patin sampai cecah berpuluh or ratus2 ringgit...tapi ofismate aku ni pernah ler..bukan aper..depan pejabat aku ni memang kedai dier glamour jual patin ler...siap tulis lagi kat dinding kedai dier...sepotong macam dalam gambo tu rm45 tau....sepotong......bukan sekor yer...patin aper aku tak tau...katanya patin sungai..tapi tuhan ajer lah yang tau..penah jugak ofismate bawak orang hq pegi makan kat depan..memang cecah rm200++ ler....3 orang makan...aiyarkkksss....sorang makan pun dah rm36..itu takder lauk lain..cuma ikan patin, nasi putih kosong n air suam..bayangkanlah..tak ker terkejut gituh...aku kalau nak makan sangat..beli ajer sekor n masak sendiri..abis citer...kalau patin tu mahal sangat, aku guna ikan kembung ajer masak macam tu...tibai ler..janji kuah dier ader rasa sedap sudah..tapi takder ler rasa manis patin tuh...

bila difikirkan balik...logik jugak makan patin rm13k untuk 50 orang...jika didarab n dibahagi...jatuh dalam rm260 seorang..aiyarkkksss...itu secara purata ler...manyak mahalll ooo...kalau aku ler..jadi macam kawan aku ni ler..terpaksa berlari ke bank buat personal loan nak bayar...barang kemas jauh sekali nak ader...uhukkksss...keje cuci pinggan kat kedai tu pun kalau 3 bulan belum cukup untuk cover itu jumlah...uhukkksss.....

No comments: